Codziennie toniemy w potoku informacji, z których dużą część można określić jako przekaz ukierunkowany, czyli reklamę. Przebić się przez ten natłok danych to zadanie karkołomne dla firm poszukujących klientów. Różnorodne formy reklamy i ich częstotliwość budzą niechęć u odbiorców. Toteż wiele osób, jeśli tylko może, stara się je ignorować.

Jak pokonać bariery emocjonalne?

Tymczasem nadal istnieją formy reklamy pozytywnej lub neutralnej z punktu widzenia emocji adresata. Informacja zostaje dzięki nim przyswojona przez klienta, nawet jeśli jest to działanie niecelowe z jego strony. Należy do nich reklama w autobusach. Podróż środkiem komunikacji miejskiej wymusza bowiem spędzanie czasu wewnątrz pojazdu i częste, pobieżne przyglądanie się różnym dostępnym tam informacjom. Otóż oblicza się, że dobrze zaplanowana kampania w komunikacji miejskiej może dotrzeć nawet do kilku milionów osób dziennie. Przy tym reklama w autobusach dociera do szerokiej grupy klientów w każdym wieku, w tym do osób aktywnych zawodowo.

Dlaczego autobus to świetny nośnik przekazu?

Środki transportu dostarczają miejsca na przekaz marketingowy i doskonale wykorzystuje je reklama w autobusach. Ze względu na  fakt, iż w większości pojazdów równolegle eksponowane są istotne informacje na temat życia miasta lub ciekawostki, pasażerowie zerkają tam bez uczucia, że są do czegoś zmuszani. Pojawiają się nawet pozytywne opinie, że reklama w autobusach, ze względu na często zabawną formę, poprawia im humor i pozwala na sympatyczne przetrwanie przedłużającej się podróży.

Czy reklama pomaga klientom podjąć decyzję?

Informacja zakotwiczona w podświadomości odbiorcy wpływa na sposób, w jaki występują skojarzenia, kiedy zaczyna on szukać możliwości zaspokojenia swoich potrzeb. Automatycznie przychodzą mu na myśl te dane, z którymi miał styczność najczęściej, ale niekoniecznie zdawał sobie z nich sprawę. Służą temu w szczególności takie nośniki przekazu, jak zewnętrzna reklama na autobusach. Duże formaty i częsta ich ekspozycja na trasie przejazdu powodują stopniowe zapadanie danych do podświadomości odbiorcy, co potwierdzają  firmy współpracujące z https://autobox.com.pl/.

Jak działa reklama na autobusach?

Reklama na autobusach działa w ciekawy sposób. Klient, nawet nie skupiając się na oglądaniu reklamy, jednorazowo dostrzega jakiś fragment. Następnym razem może go rozpoznać i chcieć przeczytać dokładniej informację, z czystej ciekawości. Jest to podobne do układania puzzli. Jednak nawet jeśli odbiorca nie podejmie gry świadomie, to trudno mu z czasem nie zauważyć kolejnych fragmentów układanki, ponieważ reklama na autobusach pojawia się regularnie. Dlatego przy kolejnym spojrzeniu adresat rejestruje nowe fragmenty i stopniowo składa je w całość. Mowa tu jest tylko o oddziaływaniu przelotnym, kiedy odbiorca widzi autobus w ruchu. Oprócz tego ma jeszcze wiele okazji, aby obejrzeć kompletną reklamę, na przykład, kiedy autobus zatrzymuje się na przystanku, jedzie równolegle sąsiednim pasem lub czeka na zmianę świateł.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *